ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
17 Oct
0

ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Αρθρογράφος: ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΝΤΙΑ

Τί είναι το ανοσοποιητικό σύστημα;
Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένα σύστημα οργάνων και βιολογικών μηχανισμών ⇒ Άμυνα του οργανισμού


Μηχανισμοί άμυνας:
► Ανατομικοί φραγμοί (δέρμα, βλεννογόνες μεμβράνες)
► Φυσιολογικοί φραγμοί (θερμοκρασία, pH, πίεση)
► Μηχανισμοί ενδοκυττάρωσης και κυτταροφαγίας
► Φλεγμονώδης αντίδραση (διαστολή αγγείων, αύξηση διαπερατότητας των τριχοειδών αγγείων των ιστών)


Χαμηλό ανοσοποιητικό σύστημα ⇒ Τι μπορεί να προκαλέσει;
► Μόνιμη αίσθηση εξάντλησης & χρόνια κόπωση
► Συχνές ιώσεις & κρυολογήματα
► Πονοκεφάλους & διαταραχές στο νευρικό σύστημα
► Αυπνία
► Κατάθλιψη
► Αυτοάνοσα νοσήματα (π.χ. Ρευματοειδής αρθρίτιδα, λύκος, φλεγμονές στο έντερο κ.α)
► Αλλεργίες & άσθμα


Διατροφή & ανοσοποιητικό σύστημα ⇒ Φρούτα και λαχανικά
► Περιέχουν βιταμίνες, φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και χιλιάδες άλλες δραστικές φυτοχημικές ουσίες που όταν όλα μαζί προσφέρονται στον οργανισμό, δρουν σε συνέργια και προάγουν την υγεία μειώνοντας τον κίνδυνο διαφόρων ασθενειών.
► Τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα


Μικρά και συχνά γεύματα
► Για να γίνει η διατροφή «ασπίδα» κατά των ιώσεων, πρέπει να περιλαμβάνει πολλά μικρά γεύματα, ώστε το στομάχι του να μη μένει άδειο για αρκετές ώρες.
► Τα τακτικά γεύματα εφοδιάζουν τον οργανισμό με ενέργεια και βοηθούν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, μειώνοντας τον κίνδυνο για κάποια ίωση.


Βότανα
► Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών.
► Πλούσια σε βιταμίνες Α, C, D, E, και Β.
► Περιέχουν μέταλλα και ιχνοστοιχεία συμπεριλαμβανομένων χαλκού, μαγνησίου, ασβεστίου, καλίου, ψευδαργύρου, νατρίου και σιδήρου, καθώς και αμινοξέα και ένζυμα.
► Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.


Πηγές πλούσιες σε πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη παίζει κεντρικό ρόλο στην ενίσχυση της ανοσίας του οργανισμού τόσο έναντι του καρκίνου, όσο και των ιών.
► Κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές την εβδομάδα, κοτόπουλο 2 φορές την εβδομάδα, κόκκινο κρέας μία φορά την εβδομάδα και τρία αυγά την εβδομάδα (κυρίως τα ασπράδια).
► Κατανάλωση γαλακτοκομικών: Άπαχο γάλα, τυρί και γιαούρτι ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά (προσοχή στα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη και άτομα που αντιμετωπίζουν φλεγμονές).
► Κατανάλωση οσπρίων: Τα αποξηραμένα μαύρα, λευκά, κόκκινα φασόλια, οι φακές και τα ρεβύθια αποτελούν εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών με λίγα λιπαρά και πολλές φυτικές ίνες. Τα αποξηραμένα όσπρια επιτρέπουν τον έλεγχο του νατρίου.
► Αμύγδαλα: Υψηλή πηγή πρωτεϊνών και Ω-3 λιπαρών οξέων.


Άσκηση
Ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να ενισχύσετε την άμυνα του ανοσοποιητικού σας συστήματος είναι η άσκηση. Ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι συμβάλλει και στη ακροζωία
► Ιδιαίτερα η αερόβια άσκηση (π.χ., περπάτημα, τζόγκινγκ, κολύμπι, ποδηλασία, τένις, μπάσκετ, βόλεϊ κλπ.).
► Tip: Tο μυστικό είναι να επιλέξουμε τις δραστηριότητες που μας αρέσουν περισσότερο π.χ., περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι και να ασχολούμαστε με αυτές τρεις φορές την εβδομάδα για μισή με μία ώρα κάθε φορά.
► Όσοι δεν μπορούν να διαθέσουν μισή ή μία ώρα μπορούν να «σπάσουν» το χρόνο, π.χ., σε τρία 10λεπτα ή σε δύο τέταρτα.
► Η σεξουαλική επαφή αποτελεί μία μορφή αερόβιας γυμναστικής.


Συμπληρώματα διατροφής
► Είναι πηγή δύναμης και ενέργειας
► Ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα
► Βελτιώνουν την πέψη και προάγει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών
► Βελτιώνουν το κυκλοφορικό
► Καταπολεμούν το στρες
► Υποστηρίζουν το σύστημα καθαρισμού και αποτοξίνωσης του σώματος
► Υποστηρίζουν τα υγιή επίπεδα σακχάρου στο αίμα
► Βελτιώνουν την εγκεφαλική λειτουργία, την μνήμη, την εγρήγορση
► Yποστηρίζουν άμεσα και έμμεσα όλα τα συστήματα στον ανθρώπινο οργανισμό
► Ένας ιδανικός τρόπος για την ενίσχυση της πρόληψης της αλκαλικής τροφής
► Στοχεύουν στις βασικές λειτουργίες του σώματος: την πέψη της τροφής, την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, την μεταφορά των θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα, και την άμυνα του οργανισμού
► Αποδίδονται στον οργανισμό ακόμη και τα σπάνια διατροφικά στοιχεία που δύσκολα βρίσκονται στην καθημερινή διατροφή, και αυτό με απόλυτα φυσικό τρόπο μέσα από συμπυκνωμένη τροφή
► Αντίσταση στην οξείδωση και την γήρανση των κυττάρων
► Υποστηρίζουν την σωστή καρδιαγγειακή λειτουργία
► Υποστηρίζουν και τονώνουν το νευρικό σύστημα

Σχόλια
Γράψτε σχόλιο
Diatrofologiki.gr © 2020, Μάρνη 8, Αθήνα, 10433, Ελλάδα | Powered by Digital4u