Υπνηλία και κόπωση? όχι ευχαριστώ!
17 Oct
0

Υπνηλία και κόπωση? όχι ευχαριστώ!

Αρθρογράφος: ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Σας έχουν εγκαταλείψει οι δυνάμεις σας και η κάθε μέρα σας φαίνεται άλλη μια δύσκολη υπόθεση? Γυρνάτε το βράδυ σπίτι σας και κρατάτε τα μάτια σας με δυσκολία ανοιχτά? Τρέχετε για εξετάσεις και δεν σας βρίσκουν τίποτα? Μάλλον πρόκειται για υπερκόπωση, η οποία σε συνδυασμό με την κακή διάθεση δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο. Ήρθε λοιπόν η ώρα να φροντίσετε τον εαυτό σας και να φορτίσετε τις μπαταρίες σας!


► Πείτε όχι στα γλυκά! Τα γλυκά αποτελούν μια παροδική λύση στην αύξηση της ενέργειας τα οποία λίγο μετά την κατανάλωση τους παρατηρείται και πάλι μια μείωση του σακχάρου του αίματος με αποτέλεσμα να αναζητάμε πάλι κάτι γλυκό. Προτιμείστε ένα σνακ το οποίο θα είναι πρωτεϊνούχο ή πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που θα εμπλουτίσουν τον οργανισμό σας με σωστή δόση ενέργειας!

► Πείτε όχι στα τυποποιημένα τρόφιμα και στα junk food! Η εύκολη λύση στο φαγητό, μας κάνει υποτονικούς. Συντηρητικά, ενισχυτικά γεύσης και άλλα πρόσθετα επιβαρύνουν το οργανισμό σας με νεκρή τροφή. Χαρείτε την προετοιμασία ενός γεύματος γεμάτο χρώμα, γεύση και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, ένζυμα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που θα ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό σας και θα σας δώσουν ενέργεια!

► Βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι βιταμίνες Β χρησιμοποιούνται από το σώμα για να βοηθήσουν να απελευθερωθεί η ενέργεια από την τροφή εφόσον είναι απαραίτητες για τον μεταβολισμό τους. Ακόμα μας βοηθούν να αμυνθούμε κατά του στρες, διατηρώντας ακέραιο το νευρικό μας σύστημα. Πηγές βιταμινών Β αποτελούν τα δημητριακά, το συκώτι, η μαγιά μπύρας κ.ά..

► Συνένζυμο Q10. Το συνένζυμο Q10 είναι παρόν σχεδόν σε όλα τα κύτταρα και είναι απαραίτητο για τη μιτοχονδριακή παραγωγή ενέργειας.

► Βιταμίνες και μέταλλα. Απαραίτητα κρίνονται και τα αντιοξειδωτικά τα οποία διατηρούν υγιή τα κύτταρα μας και επιτίθενται στις ελεύθερες ρίζες αλλά και τα μέταλλα αν αναλογιστούμε ότι με την έλλειψη π.χ. σιδήρου η ατονία και η κόπωση είναι εμφανής. Μια πλήρης Μεσογειακή διατροφή μας καλύπτει σε όλα αυτά τα πολύτιμα συστατικά!

► Συχνά η κόπωση είναι σύμπτωμα της κακής διάθεσης. Όταν δεν είμαστε χαρούμενοι δεν μπορούμε να είμαστε υγιείς! Όλα μας φαίνονται δύσκολα και δεν έχουμε την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθουμε. Τα ω3 λιπαρά όμως μπορούν να μας βοηθήσουν! Έπειτα από πολυάριθμες μελέτες έχει αποδειχθεί ότι άτομα στα οποία μετρήθηκαν χαμηλά ποσοστά ω3 λιπαρών στον οργανισμό τους, τείνουν να εμφανίζουν συχνότερα κατάθλιψη.

 Μείνετε ενυδατωμένοι! Φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό και χυμούς φρούτων ή λαχανικών. Αποφύγετε ωστόσο αναψυκτικά που σας επιβαρύνουν με περιττή ζάχαρη!

► Κινηθείτε! Όσο ο οργανισμός μας τεμπελιάζει τόσο περισσότερο χάνουμε την ενέργεια μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το παλιό ρητό: Όποιος γυρίζει, μυρίζει κι όποιος κάθεται, βρωμάει.

► Κοιμηθείτε καλά! Λίγες ώρες ύπνου ή διακοπτόμενος ύπνος έχει συσχετιστεί με μειωμένη εγρήγορση την επόμενη ημέρα. Συγκεκριμένα 1,5 ώρα απώλεια ύπνου οδηγεί σε μείωση της εγρήγορσης κατά 32%.


Τόσο εύκολα μπορούμε λοιπόν να αυξήσουμε την ενέργεια μας! Χωρίς φάρμακα, χωρίς χημεία!


Σχόλια
Γράψτε σχόλιο
Diatrofologiki.gr © 2020, Μάρνη 8, Αθήνα, 10433, Ελλάδα | Powered by Digital4u